Όλες οι κατηγορίες:

Φανή Πεταλίδου
Ιδρύτρια της Πρωινής
΄Έτος Ίδρυσης 1977
ΑρχικήΕλλάδαΤα πρακτικά της ασυνενοησίας! ΟΙ άγριες κόντρες Σαμαρά - Καμμένου, Βενιζέλου- Τσίπρα!...

Τα πρακτικά της ασυνενοησίας! ΟΙ άγριες κόντρες Σαμαρά – Καμμένου, Βενιζέλου- Τσίπρα! Πάρτε ηγέτες που θέλουν και να μας κυβερνήσουν! Ρε ουστ! ΟΥΣΤ!

- Advertisement -
papouliasΣΥΣΚΕΨΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ 15 ΜΑΪΟΥ 2012 “Κύριοι, έχουμε τελειώσει. Θα αρχίσω εγώ να εκνευρίζομαι τώρα. Έχουμε τελειώσει. Είναι θέματα τα οποία δεν είναι της σημερινής συνάντησης των Αρχηγών. Είμαστε έξω ακριβώς…”, εξερράγη ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας έπειτα από δύο ώρες συνομιλιών ανάμεσα στους κυρίους Σαμαρά, Τσίπρα, Βενιζέλο, Καμμένο και Κουβέλη στο συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών της Τρίτης που κατέληξε σε απόλυτο αδιέξοδο.

Συζήτησης η οποία -αντί για να επικεντρωθεί στο διακηρυγμένο στόχο περί σχηματισμού κυβέρνησης συνεργασίας- κατάντησε να είναι ένας συνεχής καβγάς με αλλεπάλληλους εριστικούς διαλόγους ανάμεσα στους πολιτικούς αρχηγούς. “Τι κάνουμε τώρα, τηλεοπτικό debate”, έφτασε να αναρωτηθεί λίγο πριν την ολοκλήρωση του συμβουλίου ο Αλέξης Τσίπρας και η παρατήρησή του αυτή μάλλον δεν απείχε πολύ από την πραγματικότητα… 

Με αλλεπάλληλες φραστικές αντιπαραθέσεις του κυρίου Σαμαρά με τον κ. Καμμένο, τον πρόεδρο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων να απειλεί ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη κατηγορώντας την προεδρία ότι “πλαστογράφησε” το περίφημο έγγραφο με το σχέδιο Β του κ. Καμμένου, τον κ. Βενιζέλο να διαφωνεί εντόνως με τους κυρίους Τσίπρα και Καμμένο και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας -σχεδόν ανήμπορο να αποτρέψει το ναυάγιο- να διαπιστώνει:  
arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__2“Ακούστε, κύριοι. Δεν καταλήξαμε πουθενά. Δηλαδή αυτό που θέλαμε να πετύχουμε, δεν το επιτύχαμε. Η ευθύνη είναι πάρα πολύ μεγάλη. Ούτε κυβέρνηση εθνικής ευθύνης, ούτε κυβέρνηση εθνικής ενότητος μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε. 

Τα πράγματα πλέον τρέχουν με τη δική τους ταχύτητα. Εμείς ακολουθούμε τα πράγματα και τις συνταγματικές επιταγές. Όσον αφορά το ποιες είναι οι συνταγματικές επιταγές, ας μου επιτρέψει ο καθηγητής του εργατικού δικαίου να πω ότι πρέπει να συνέλθουμε για να συζητήσουμε με ένα μόνο θέμα, τη δημιουργία υπηρεσιακής κυβέρνησης, η οποία θα οδηγήσει τη χώρα -δυστυχώς το λέω- σε εκλογές”.

arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__1Δίνοντας δρματικό τόνο στις εξελίξεις, ο Κάρολος Παπούλιας κωδικοποίησε το άκαρπο αποτέλεσμα της συζήτησης λέγοντας: “Είναι μέγα δυστύχημα ότι δεν μπορέσαμε να πετύχουμε κάτι. Η ευθύνη όλων μας είναι πάρα πολύ σημαντική και θα έλεγα ότι είναι ιστορική ευθύνη. Εύχομαι να βγει το καλύτερο για τη χώρα”.

Στο ξεκίνημα του συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών της Τρίτης, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε καλέσει τους κυρίους Σαμαρά, Τσίπρα, Βενιζέλο, Καμμένο και Κουβέλη να συμβάλλουν εποικοδομητικά ώστε να εξευρεθεί κάποια λύση για την αποφυγή εκλογών, τις οποίες κατά τον κ. Παπούλιας “κανένας από εμάς δεν θα ήθελε να υπάρξουν”.

arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__3“Θα είστε ενημερωμένοι για τα τελευταία νέα που μας έρχονται από την Ευρώπη, τα οποία δεν είναι καθόλου καθησυχαστικά. Πρέπει εμείς να δώσουμε μία απάντηση τι κάνουμε και αν δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε μία κυβέρνηση εθνικής συνεννόησης, τότε οπωσδήποτε θα πρέπει να συγκροτηθεί μία υπηρεσιακή κυβέρνηση που θα μας οδηγήσει σε εκλογές”, επισήμανε ο κ. Παπούλιας απευθυνόμενος στους πολιτικούς αρχηγούς.


Στην αρχική του τοποθέτηση, ο Αντώνης Σαμαράς υπογράμμισε ότι “ο τόπος έχει ανάγκη από μία κυβέρνηση η οποία θα μπορέσει να σηκώσει και το βάρος αυτής της τεράστιας ευθύνης” και πρόσθεσε: “Προς αυτή την κατεύθυνση έχει αποδεχθεί η Νέα Δημοκρατία κάθε εκδοχή για μία κυβέρνηση βιώσιμη, με διάρκεια, με πολιτική και κοινωνική νομιμοποίηση, θέσεις τις οποίες συνεχίζω και υποστηρίζω”.

arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__4Λαμβάνοντας το λόγο αμέσως μετά, ο Αλέξης Τσίπρας υπογράμμισε: “Εμείς εκτιμάμε τη λαϊκή ετυμηγορία ως μία εντολή να απομακρυνθούμε από ένα πρόγραμμα που οδηγεί την οικονομία σε τέλμα και την κοινωνία σε κατάσταση ανθρωπιστικής κρίσης. Πιστεύουμε ότι η λαϊκή ετυμηγορία απονομιμοποίησε τις δεσμεύσεις των δύο Κομμάτων που συμμετείχαν στην προηγούμενη Κυβέρνηση” και πρόσθεσε: “Σε μία οικονομία που βρίσκεται όχι στο χείλος του γκρεμού, αλλά για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά σε ύφεση, σε μία δηλαδή περιδίνηση, όπως το λένε οι οικονομολόγοι, σε ένα σπιράλ θανάτου, ε, πιστεύουμε ότι η εφαρμογή αυτών των μέτρων θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Μας ρωτάτε «τι θα κάνετε εάν προκύψει μία τέτοια κυβέρνηση;». Σας απαντάμε «θα την κρίνουμε και θα την ελέγχουμε». Έτσι λειτουργεί η Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Εάν φέρει θετικά αποτελέσματα, δεν θα έχουμε την έλλειψη τόλμης να τα επικροτήσουμε και αν φέρει κάποια θετικά νομοσχέδια ακόμη και να τα ψηφίσουμε. Εάν συνεχίζει να φέρνει νομοσχέδια τα οποία θα είναι εις βάρος του συμφέροντος του λαού, κατά τη δική μας κρίση, θα τα καταψηφίζουμε”.

arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__5Στη συνέχεια ο Ευάγγελος Βενιζέλος επισήμανε τις αντιφάσεις στην τοποθέτηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, “η πρώτη αντίφαση συνίσταται στο ότι ο κ. Τσίπρας λέει: Τα δύο Κόμματα του παλαιού δικομματισμού, ΠΑ.ΣΟ.Κ. και Νέα Δημοκρατία, ηττήθηκαν στις εκλογές και υπήρξε αναδρομική απονομιμοποίηση μίας συγκεκριμένης πολιτικής, μίας πολιτικής που ξεκίνησε η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και συνέχισε η Κυβέρνηση συνεργασίας Λουκά Παπαδήμου. Άρα, το πρόγραμμα το οποίο έχει ακολουθηθεί ως τώρα είναι απονομιμοποιημένο, ο λαός το απέρριψε και θέλει κάτι άλλο. Παρ’ όλα αυτά ζητώ από τα δύο Κόμματα με μειωμένες κοινοβουλευτικές και εκλογικές δυνάμεις και χωρίς νομιμοποίηση, να κάνουν μία Κυβέρνηση με την οποία εμείς, ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν μπορούμε να συμπράξουμε γιατί δεν έχουμε λάβει τέτοια εντολή από τους εκλογείς μας.

arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__6Αλλά ζητώ από τη Δημοκρατική Αριστερά, που είχε ένα πρόγραμμα επίσης εναντίον του μνημονίου με πολιτική απαγκίστρωσης, να στηρίξει μία τέτοια κυβέρνηση. Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ θα μείνουμε ως Αξιωματική Αντιπολίτευση αλώβητη, θα διατηρήσουμε την παρθενία των απόψεών μας, θα είμαστε καλόπιστοι, αλλά αυτοί οι οποίοι απορρίφθηκαν και απονομιμοποιήθηκαν, να συνεχίσουν το βάρος διαχείρισης της κρίσης. Εμείς που πήραμε τα μεγάλα ποσοστά και που είμαστε η δύναμη, η οποία θεωρείται ότι έχει αποκτήσει μία δυναμική, να μείνουμε εκτός της διαχείρισης της εθνικής κρίσης μη λαμβάνοντας το μερίδιο που μας αναλογεί στη διαχείριση μίας έκτακτης περίστασης.

Αυτή είναι μία κραυγαλέα αντίφαση, η οποία δείχνει ότι δεν υπάρχει διάθεση συμμετοχής στη διαχείριση της εθνικής ευθύνης.

arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__7Η δεύτερη αντίφαση είναι ότι ο κ. Τσίπρας λέει: Εγώ έχω εκλεγεί ή εν πάση περιπτώσει, έχω συγκεντρώσει ένα ποσοστό 16,8% στη λογική της καταγγελίας της σύμβασης και δεν μπορώ να μπω σε μία λογική η οποία λίγο-πολύ κινείται μέσα στο μνημόνιο.

Μα, κάναμε μεγάλη συζήτηση στην προηγούμενη συνάντησή μας και κατάλαβα από τις τοποθετήσεις που έχουν γίνει και εδώ αλλά και δημόσια, επισήμως από τον ΣΥΡΙΖΑ, ότι δεν πρόκειται να προβεί σε καμία μονομερή ενέργεια. Δεν ζητάει καταγγελία της σύμβασης. Ζητάει επανεξέταση του πανευρωπαϊκού πλαισίου και μέσα στο νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο των νέων συσχετισμών, να τοποθετηθούμε και εμείς κάνοντας το καλύτερο.

arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__8Άρα, τι από τα δύο ισχύει; Ισχύει η λογική της καταγγελίας, που ο κ. Αλαβάνος την ταύτισε με τη λογική της εξόδου από το ευρώ; Ισχύουν οι δηλώσεις που έχουμε ακούσει από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για δραχμή, για αναγκαστικό δάνειο; Ή ισχύει η επιστολή; Αυτή είναι μία δεύτερη αντίφαση, η οποία είναι θεμελιώδης”.


Ο κ. Βενιζέλος κάλεσε τον κ. Τσίπρα να σχηματίσει την κυβέρνηση της αριστεράς τονίζοντας απευθυνόμενος στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ: “Μα, να την κάνει την κυβέρνηση της Αριστεράς! Θεωρεί ότι η ΔΗΜ.ΑΡ. είναι Αριστερά; Ας κάνει μία κυβέρνηση με τη ΔΗΜ.ΑΡ. με την ψήφο μας, με ψήφο εμπιστοσύνης! Ο κ. Σαμαράς δίνει ψήφο ανοχής. Ενδεχομένως δίνει και ο κ. Καμμένος, δεν ξέρω. Δηλαδή, τι θα γίνει μετά τις εκλογές; Επί τη βάσει ποιου συσχετισμού θα κυβερνηθεί ο τόπος; Εκτός και αν έχει κάποιος την προσδοκία της αυτοδύναμης κυβέρνησης. Ας το πει στον ελληνικό λαό, αν την έχει αυτήν την προσδοκία!”.

Βενιζέλος – Καμμένος για χρέος
Ο Πάνος Καμμένος είχε έντονο διάλογο με τον Ευάγγελο Βενιζέλο για το ύψος του δημόσιου χρέους.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Αν είναι δεδομένο ότι οδηγούμαστε πλέον στην πτώχευση, αυτό το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να διασφαλίσουμε την εθνική κυριαρχία της χώρας και τον πλούτο, τον ιδιωτικό και το δημόσιο, των Ελλήνων.
Εχθές, διαβάζοντας τα Πρακτικά, είδα ουσιαστικά –αν κάνω λάθος, ας με διορθώσει ο κ. Βενιζέλος- ότι το χρέος σήμερα είναι 500 δισεκατομμύρια ευρώ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Πού το είδατε αυτό;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Στα Πρακτικά. Αν έγινε λάθος…
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Δεν τα διαβάσατε σωστά.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Εάν έχει γίνει λάθος, θα ήθελα να μου πείτε ακριβώς…
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Δεν έχει γίνει λάθος. Δεν διαβάσατε σωστά.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Πείτε μου, παρακαλώ, είναι 500 δισεκατομμύρια ευρώ ή όχι;
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Όχι. Η Έκθεση, είπα.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Η Έκθεση.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Το «exposion» των ξένων μπορεί να είναι.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Δηλαδή, τα 122 δισεκατομμύρια ευρώ των τραπεζών έχουν περάσει στο δημόσιο χρέος ή όχι;
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Όχι, κύριε Καμμένο! Όχι! Οφείλατε να τα ξέρετε αυτά! Είναι στοιχειώδη πράγματα!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Θα σας παρακαλέσω, κύριε Πρόεδρε, για το εξής: Οφείλω να τα ξέρω, αλλά επειδή υπάρχουν μυστικές συμφωνίες, τις οποίες σιγά-σιγά τις ανακαλύπτουμε…
Αυτές είναι, λοιπόν, οι επτά βασικές αρχές, οι οποίες ουσιαστικά θα οδηγήσουν στη δυνατότητα εκ μέρους των Ανεξάρτητων Ελλήνων να αναλάβουμε ακόμα και την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, βεβαίως με ψήφο εμπιστοσύνης και με στήριξη εκατόν ογδόντα (180) Βουλευτών…
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Με συγχωρείτε, μιλάτε για ψήφο εμπιστοσύνης σε σας;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Σε μας, ναι. Αυτή είναι η θέση την οποία καταθέτουμε.

Ο Σαμαράς διαπιστώνει αδιέξοδο
arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__9Ο πρώτος πολιτικός αρχηγός που -έπειτα από ένα σχετικά σύντομο κύκλο εισαγωγικών τοποθετήσεων- διαπίστωσε αδιέξοδο ήταν ο κ. Σαμαράς. 
“Κύριε Πρόεδρε, δεν νομίζω ότι αρμόζει τώρα να βγάλουμε σε δεύτερο γύρο κάποια μακρόσυρτα λογύδρια. Είμαι του ολίγου και του ακριβούς σαν χαρακτήρας. Δεν διαπιστώνω από τα όσα ελέχθησαν από τον κ. Τσίπρα και από τον κ. Κουβέλη κάποια δυνατότητα σύγκλισης, δυστυχώς. Επειδή με νοιάζει απλά η ουσία και η δυνατότητα σχηματισμού του στόχου μου, που ήταν εξ αρχής, δηλαδή, η δημιουργία σχηματισμού μίας βιώσιμης κυβέρνησης, οφείλω να πω ότι και ο κ. Καμμένος που δεν αναφέρθηκε καθόλου στο «σενάριο 2» και επομένως αποσύρει μία τέτοια προοπτική –μας είπε μόνο για κάποιον οδικό χάρτη με ψήφο εμπιστοσύνης που πρέπει να πάρει από εμάς- προσωπικά δεν άκουσα τίποτα απολύτως που να με πείθει για έναν τέτοιο σοβαρό προγραμματισμό που θα μπορούσε να τραβήξει την προσοχή μας για ένα τόσο σημαντικό για τον τόπο σχέδιο εξόδου από την κρίση”, τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ και κωδικοποίησε την άποψή του λέγοντας: “Διαπιστώνω ότι άλλη μια φορά περιερχόμεθα σε αδιέξοδο. Απλώς το καταθέτω, γιατί ο καθένας από εμάς παίρνει την ευθύνη και το λόγο κυρίως των πράξεών του και των αποφάσεων που λαμβάνει”.

Απάντηση Τσίπρα στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ
arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__10“Έχω την αίσθηση ότι τουλάχιστον ο κ. Βενιζέλος με όσα είπε, τοποθετείται με το βλέμμα στην επόμενη προεκλογική περίοδο. Και εγώ ειλικρινά αναρωτιέμαι το εξής: Αφού ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. είναι μια δύναμη με τόσο κραυγαλέες αντιφάσεις, με μία ανεύθυνη στάση, αφού είμαστε τόσο ανεύθυνοι, γιατί μας θέλετε σώνει και καλά σε μια κυβέρνηση; Προχωρήστε εσείς οι υπεύθυνοι.Όμως, έχω την αίσθηση ότι αυτό που θέλετε από το ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν είναι τη συμμετοχή του σε μια κυβέρνηση. Αυτό που θέλετε είναι να φτιαχτεί μια κυβέρνηση που δεν θα έχει αντιπολίτευση. Αυτό επιδιώκετε”, τόνισε ο κ. Τσίπρας.

arxigoi_syskepsi_paoulias_proedriko_15_05_12__11Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ παρατήρησε ότι η διαφορά μεταξύ των αρχηγών “είναι στο αν η κυβέρνηση η οποία θα σχηματιστεί –στην οποία ζητείται να υπάρχει και η συμμετοχή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- θα θέσει ως προαπαιτούμενο το «πάγωμα» της εφαρμογής ενός προγράμματος που μας οδηγεί στην καταστροφή ή θα έχει ως προγραμματικό πλαίσιο την εφαρμογή του με προοπτική επανεξέτασης” και ξεκαθάρισε ότι ο Συνασπισμός δεν συμφωνεί με τη δεύτερη εκδοχή.

Λαμβάνοντας το λόγο, ο κ. Βενιζέλος αντέδρασε στον ισχυρισμό του κ. Τσίπρα ότι μίλησε “με το βλέμμα στραμμένο στις εκλογές”.
“Η στάση μου, η στάση του ΠΑΣΟΚ είναι πολύ καθαρή. Είμαστε κατά της επανάληψης των εκλογών και υπέρ του σχηματισμού κυβέρνησης για τη διαχείριση της εθνικής κρίσης με τη συμμετοχή όλων των φιλοευρωπαϊκών δυνάμεων, μνημονιακών και αντιμνημονιακών. Το είπα από την πρώτη στιγμή. Και προφανώς συμφωνώ με την πρόταση του κ. Κουβέλη, την οποία επανέφερε. Όμως, η πρόταση αυτή έχει έναν απαράβατο όρο, που είναι η συμμετοχή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Άρα, στην πραγματικότητα έχει απορριφθεί αυτή η πρόταση”, υπογράμμισε ο κ. Βενιζέλος και διευκρίνισε: “Δεν μιλάω με το βλέμμα στραμμένο στις επόμενες εκλογές. Μιλάω με το βλέμμα στραμμένο στην ιστορία, γιατί πιστεύω πως ό,τι λέμε και ό,τι κάνουμε εδώ, θα κριθεί ιστορικά αργά ή γρήγορα.
Εάν, όμως, πάμε λόγω της ευθύνης άλλων σε εκλογές, στις εκλογές θα πούμε την αλήθεια στον ελληνικό λαό με όλη τη δύναμη των επιχειρημάτων μας. Δεν θα φοβηθούμε να ανοίξουμε μέτωπο με ανεύθυνες και επικίνδυνες στάσεις”.

Ο κ. Τσίπρας παρενέβη και ακολούθησε ο εξής διάλογος:
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Δεν την είπαμε, κύριε Βενιζέλο, στις προηγούμενες εκλογές την αλήθεια;
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Βεβαίως. Θα την πούμε, λοιπόν, ξανά, εάν το θέλετε.
Τώρα, λοιπόν, επειδή δεν πρέπει να μείνει τίποτα αναπάντητο, λέω το εξής: Η στάση του κ. Τσίπρα σχολιάστηκε από μένα. Είναι προφανές ότι επανέρχεται στο σενάριο της καταγγελίας της δανειακής σύμβασης. Άρα, δεν ισχύει η επιστολή του, δεν ισχύει το νέο πλαίσιο συμφραζομένων το οποίο μας παρουσίασε…
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Θα προκαλέσετε και τρίτο γύρο μ’ αυτό που λέτε.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Ναι, να προκαλέσει. Δεν με πειράζει καθόλου. Καθόλου, μα καθόλου. Και τρίτο και τέταρτο.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Απλώς το επισημαίνω.
ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ : Χρόνου φείδου!
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Όχι, όχι. Δεν πρόκειται να λυπηθώ μερικά λεπτά της ώρας, όταν παίζεται η ιστορία του έθνους εδώ.

- Advertisement -
Συνάγω, λοιπόν, ότι αυτή τη στιγμή απαράβατος όρος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. είναι η καταγγελία της δανειακής σύμβασης και ότι εντός του πλαισίου της δανειακής σύμβασης, ανεξαρτήτως του πώς διαμορφώνονται οι ευρωπαϊκοί συσχετισμοί, δεν θέλετε να κάνετε τίποτα. Διότι οι ευρωπαϊκοί συσχετισμοί πώς έχουν διαμορφωθεί; Επειδή εξελέγη ο κ. Ολάντ Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας, αυτό αυτομάτως οδηγεί σε αλλαγή των συσχετισμών σε όλες τις χώρες; Θέλει πολύ μεγάλη δουλειά και πολύ μεγάλη υπομονή για να αλλάξουν οι ευρωπαϊκοί συσχετισμοί και για να πορευθεί η χώρα με ασφάλεια.
Άρα, τα δέχομαι όλα αυτά, υπό την έννοια ότι όλα αυτά εναρμονίζονται με μια δική μας επιδίωξη, αλλά εντός του συσχετισμού των δυνάμεων. «Συσχετισμός των δυνάμεων» σημαίνει διαπραγματεύομαι. Δεν δρω μονομερώς. Διότι όταν δρω μονομερώς, τότε αντιμετωπίζω και μονομερείς ενέργειες από την άλλη πλευρά.
Το νέο στοιχείο της συζήτησης είναι η πρόταση του κ. Καμμένου να στηρίξουμε μια δική του κυβέρνηση. Το ΠΑΣΟΚ, λοιπόν, δεν μπορεί να στηρίξει μια τέτοια κυβέρνηση του κ. Καμμένου.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Των «Ανεξαρτήτων Ελλήνων».
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Των «Ανεξαρτήτων Ελλήνων», φαντάζομαι με εσάς Πρωθυπουργό. Γι’ αυτό είπα «κυβέρνηση του κ. Καμμένου». Επειδή οι κυβερνήσεις προσδιορίζονται…
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Θα το δούμε. Τα πρόσωπα είναι άλλο.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Ωραία. Εάν δεν θα είστε ο Πρωθυπουργός, δέχομαι των «Ανεξαρτήτων Ελλήνων». Το δέχομαι.
Θέλω να πω για ποιο λόγο. Διότι θεωρώ ότι ο όρος που θέτει να προχωρήσουμε σε καταγγελία του Μνημονίου, δηλαδή σε μια μονομερή ενέργεια, είναι εξαιρετικά βλαπτικός για τη χώρα. Θα οδηγήσει τη χώρα στην καταστροφή, θα την οδηγήσει όχι σε πτώχευση με την τυπική έννοια του όρου, αλλά στη μαζική και αθεράπευτη φτώχεια. Θα την κάνει Αλβανία του 1960.

Σημείο τρίτο. Λέτε να κάνουμε Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου του χρέους μετά το 2009; Και γιατί όχι από το ’74;
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Από το ’74.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Μάλιστα.
Θέλω να σας πω ποιο είναι το δημόσιο χρέος της χώρας σήμερα για να το ξέρετε και για να γραφτεί και στα Πρακτικά.
Το δημόσιο χρέος της χώρας σήμερα συγκροτείται από δύο μόνο ποσά. Από 70 δισεκατομμύρια ομολόγων που έχουμε εκδώσει μετά το PSI και κατέχουν ιδιώτες -αυτό είναι το χρέος μας σε ιδιώτες διεθνώς, 70 δισεκατομμύρια αντί για τα 206 που ήταν- και 150 δισεκατομμύρια που έχει εισπράξει η Ελλάδα από τους θεσμικούς της εταίρους, από τα δύο δάνεια, το αρχικό διακρατικό και το δεύτερο μέσω του EFCF και από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έναντι των 240. Δηλαδή από τα 240 του αθροίσματος των δύο δανεικών συμβάσεων, έχουμε εισπράξει 150, για να κάνουμε το PSI, για τα 18 δισεκατομμύρια που είναι για την άμεση ανακεφαλοποίηση των τραπεζών, για την κάλυψη των αναγκών του ελλείμματος και για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους. Άρα, αυτή τη στιγμή το σύνολο του δημοσίου χρέους είναι 150 συν 70. Δηλαδή είναι 220 δισεκατομμύρια. Δηλαδή, είναι 105% του Α.Ε.Π. Είμαστε πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Το ζήτημα που έχει η Ελλάδα είναι εάν θέλει να πάρει και τα υπόλοιπα 90 δισεκατομμύρια του δανείου, τα οποία αφορούν την ανακεφαλοποίηση των τραπεζών, δηλαδή την προστασία των καταθέσεων των Ελλήνων πολιτών, γιατί περί αυτού πρόκειται, αν θέλουμε να προστατεύσουμε τις εναπομείνασες καταθέσεις, τα 165 περίπου δισεκατομμύρια και αν θέλουμε να οργανώσουμε την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους μας χωρίς να είμαστε σε «default».
Ζητάτε ενημέρωση της Βουλής για τα πεπραγμένα από το 2009. Γιατί όχι πριν; Γιατί όχι από το 1974; Τι πεπραγμένα; Δεν υπάρχουν, λοιπόν, μυστικά έγγραφα ή συμφωνίες. Και βεβαίως να έρθουν όλα στην επιφάνεια.

Αντιπαράθεση Καμμένου – Σαμαρά
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Καμία επιστολή δεν υπάρχει. Σας είπα, κύριε Σαμαρά…
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Μα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έστειλε επιστολές σε όλους μας.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Δεν είναι ανάγκη να κάνουμε μικροπολιτική. Το έχω διευκρινίσει. Είναι τα επτά σημεία που είναι στα πρακτικά…
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Αυτό που σου στέλνει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποτελεί μικροπολιτική;
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Και είναι και αναρτημένα στο site μας. Δεν είμαστε «ΖΑΠΕΙΟ 2», «ΖΑΠΕΙΟ 3». Σας παρακαλώ.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Αποτελεί μικροπολιτική αυτό που μας έστειλε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας;
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Σας παρακαλώ. Αντιλαμβάνομαι ότι δεν επιθυμείτε με κανέναν τρόπο να συζητήσετε καν προτάσεις. Επιθυμείτε να είστε πρωθυπουργός. Επιθυμείτε την καρέκλα. Εμείς επιθυμούμε να υπάρχει κυβέρνηση στον τόπο.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Το τελευταίο που επιθυμώ και το απέδειξα.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Επιθυμούμε να υπάρχει λύση στον τόπο.
Είναι απόλυτα σαφές δε ότι σε κυβερνητικό πρόγραμμα και ένα-ένα, όπως απάντησε ο κ. Βενιζέλος, δεν απάντησε ο κ. Σαμαράς. Λυπάμαι γι’ αυτό.
Είναι σαφές δε στο τέλος ότι η λύση η μόνη που υπάρχει είναι το μνημόνιο. Το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία επιμένουν…
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Κύριε Καμμένο, έχετε την καταγγελία της δανειακής σύμβασης. Τι θέλετε να απαντήσω; Για την καταγγελία της δανειακής σύμβασης;
Το σενάριο 2 το οποίο μας έχετε δώσει λέει ότι, αν κάποιος διαφωνεί με ορισμένα, όπως θα ήταν η καταγγελία, με την οποία εγώ κυρίως διαφωνώ, θα μπορούσατε μετά να δώσετε ψήφο εμπιστοσύνης σε μία κυβέρνηση, που μάλιστα ζητάτε να μπει και Υπουργός Εθνικής Αμύνης.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Δεν υπάρχει σενάριο δύο. Αυτό το διαβάζετε σε συγκεκριμένα site τα οποία είναι φίλοι σας. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Δικών μου φίλων;
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Διευκρίνισα από την αρχή ότι υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις …
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Ο κύριος Πρόεδρος της Δημοκρατίας …
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Σας παρακαλώ τώρα, μην το γελοιοποιούμε το θέμα. Υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις κατατεθειμένες στα πρακτικά. Σε αυτές έπρεπε να επιμείνετε.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Κύριε Πρόεδρε, παρακαλώ, πάρτε θέση σε αυτό. Με συγχωρείτε.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Όχι, μην διακόπτετε, κύριε Πρόεδρε.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Μα, δεν είναι δυνατόν.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Δεν είναι κακό να ακούσετε και να μιλήσετε. Είναι η σειρά μου. Έχετε σειρά να μιλήσετε.
Λίγα λεπτά μετά, η συζήτηση επανήλθε στην αντιπαράθεση γύρω από το αν ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων ζήτησε από τον Κάρολο Παπούλια να αποστείλει στα πολιτικά κόμματα επιστολή με τις θέσεις του κόμματός του για τον σχηματισμό κυβέρνησης.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Έκανε ανακοίνωση η Προεδρία. Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα, κύριε Πρόεδρε, να σας πω ότι εμένα προσωπικά με λυπεί το γεγονός ότι δείχνουμε μία αδυναμία αναφερόμενοι στο χθες. Το βλέμμα θα πρέπει να είναι στο αύριο. Είναι λάθος το βλέμμα μας στο χθες. Αισθάνομαι ότι και ο κ. Τσίπρας και ο κ. Καμμένος -και αυτή είναι η αλήθεια άλλωστε- επιζητούν την καταγγελία της δανειακής σύμβασης ουσιαστικά στην πράξη. Ο κ. Καμμένος έχει αποσύρει την πρόταση του σεναρίου 2.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Δεν υπήρχε ποτέ σενάριο δύο, για να γραφτεί στα πρακτικά. Είναι δικό σας φανταστικό σενάριο που μάλλον αντιλαμβάνομαι ότι εσείς το διοχετεύσατε.
ΚΑΡΟΛΟΣ ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ : Αφήστε το θέμα αυτό, εντάξει.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Να το δούμε αν θα λέει το ίδιο ο κ. Μπίτσιος στην ανακοίνωσή του, κύριε Καμμένο. Να δούμε αν θα λέει το ίδιο.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Και η δικαιοσύνη θα δούμε, κύριε Σαμαρά.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Δηλαδή εννοείτε ότι πλαστογράφησα με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κείμενο;
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Φοβούμαι πολύ ότι μπήκε ένα κείμενο με τρίτο χέρι μέσα στην Προεδρία της Δημοκρατίας που εγώ δεν κατέθεσα, δεν υπάρχει πουθενά στα πρακτικά και θα σας παρακαλέσω πάρα πολύ να μην στηρίζετε μία προεκλογική εκστρατεία σε ένα κείμενο το οποίο αρνηθήκαμε δημοσίως και δεν υπάρχει και πουθενά.
ΚΑΡΟΛΟΣ ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ : Συνεχίστε, κύριε Σαμαρά.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Είναι απίστευτα αυτά που ακούγονται, κύριε Πρόεδρε. Εν πάση περιπτώσει, εγώ συνεχίζω, ασφαλώς.
Θέλω να πω ότι η πρόταση, η οποία υπήρχε και την οποία διαβάσαμε όλοι οι πολιτικοί Αρχηγοί, περί σεναρίου 2 τελικά μετετράπη σε πρόταση για κυβέρνηση Καμμένου. Αυτό νομίζω επιτρέπει στον ελληνικό λαό να βγάλει τα συμπεράσματά του.

Διάλογος Τσίπρα – Κουβέλη
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ: Χαίρομαι, διότι διαπίστωσα ότι υπάρχουν κάποια περιθώρια συγκλίσεων σε όσα είπε ο Φώτης Κουβέλης αναφορικά με την ανάγκη να παγώσουν άμεσα κάποια μέτρα τα οποία αφορούν την καθημερινότητα χιλιάδων συμπολιτών μας.
ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ : Αυτά προϋποθέτουν όμως ύπαρξη κυβέρνησης.
ΚΑΡΟΛΟΣ ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ : Και γι’ αυτό ήρθαμε σήμερα να συζητήσουμε.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Ύπαρξη κυβέρνησης η οποία θα έχει ως βασική προγραμματική δέσμευση, ως πολιτικό μνημόνιο και συμφωνία να παγώσει αυτά τα μέτρα, αγαπητέ Φώτη. Φοβούμαι ότι με όσα έθεσε στο τραπέζι…
ΚΑΡΟΛΟΣ ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ : Και εάν συμφωνούσαμε σε αυτό, κύριε Τσίπρα, θα προσχωρούσατε στη δημιουργία μίας κυβέρνησης εθνικής συνεννόησης;
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Που θα παγώσει τα μέτρα για την εφαρμογή του μνημονίου;
ΚΑΡΟΛΟΣ ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ : Ναι.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ:  Κύριε Πρόεδρε, με συγχωρείτε, αλλά από τη συνάντηση της μιάμισης ώρας και πλέον που έχουμε εδώ δεν έχει τεθεί στο τραπέζι κάποια τέτοια σαφής δέσμευση ότι μπορεί να υπάρξει μια Κυβέρνηση, όχι που θα διαπραγματευθεί να τα παγώσει, που θα ξεκινήσει με δεδομένο ότι θα παγώσει αυτά τα μέτρα.
Εάν αναλαμβάνετε την ευθύνη να διερευνήσετε αυτήν τη δυνατότητα και να μας ενημερώσετε, είμαστε στη διάθεσή σας.

Νέος εριστικός διάλογος Καμμένου – Σαμαρά
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Κύριε Πρόεδρε, οι διαφορές μας δεν είναι διαφορές που έχουν να κάνουν με τον τρόπο διοικήσεως της χώρας. Οι διαφορές που υπάρχουν εδώ είναι κατ’ αρχήν όσον αφορά την οικονομική πολιτική και την υποταγή ή όχι στη λάθος συνταγή που έλεγε παλαιά ο κ. Σαμαράς πριν αλλάξει, στο μνημόνιο, στην εξουσία των δανειστών και των δυνάμεων που τα στηρίζουν σήμερα.
Από τη μία μεριά έχουμε δύο Κόμματα που στηρίζουν ξεκάθαρα τη λύση εντός του μνημονίου. Ενός μνημονίου που θα οδηγήσει τη χώρα στο αδιέξοδο. Ενός μνημονίου που θα οδηγήσει τη χώρα…
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Εντός της Ευρώπης και του ευρώ, όχι εντός του μνημονίου.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Ενός μνημονίου που θα οδηγήσει τη χώρα στην απώλεια της εθνικής κυριαρχίας. Έχει ξεκινήσει ήδη η απώλεση της εθνικής κυριαρχίας και φοβούμαι πολύ πως αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα έχουμε και της εδαφικής ακεραιότητας.
Οι προτάσεις των Μνημονίων θα απορριφθούν από τον ελληνικό λαό και πιστεύω ότι εάν τελικά δεν βρεθεί λύση, ο ελληνικός λαός θα αποφασίσει χωρίς εκβιασμούς, πλαστογραφίες και λογικές του χθες.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Κύριε Πρόεδρε, με συγχωρείτε πάρα πολύ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Κι εμένα με συγχωρείτε, κύριε Πρόεδρε. Κι εγώ θέλω να πω κάτι.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Η λέξη «πλαστογραφία» έχει μία βαρύτητα σήμερα, κύριε Πρόεδρε. Προηγουμένως, ο κ. Καμμένος υπαινίχθη ότι υπήρχε πλαστογράφηση του εγγράφου που εσείς ως Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας αποστείλατε επισήμως σε όλους τους πολιτικούς Αρχηγούς και επαναλαμβάνει τη λέξη. Και την επαναλαμβάνει προφανώς για να θίξει εμένα, κρύβοντας τη δική του πρόταση που υπάρχει και είναι η εδώ και την έχουμε όλοι –το «σενάριο β΄»- συν την καινούργια πρόταση που έκανε για Πρωθυπουργό Καμμένο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Δεν είπα «Πρωθυπουργός Καμμένος». Είπα «Κυβέρνηση Ανεξαρτήτων Ελλήνων», κύριε Σαμαρά.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Εντάξει. Όπως το θέτετε.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Και θα σας πω κάτι. Μου δείχνετε εάν υπάρχει επάνω πρωτόκολλο σε αυτήν την επιστολή; Μην επιμένετε. Μπορεί να την προωθήσατε εσείς. Θέλετε να διαβάσετε …
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Εδώ πέρα λέει «Προεδρία της Δημοκρατίας».
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Το φαξ εννοείτε;
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Λέει «Προεδρία της Δημοκρατίας».
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Δεν υπάρχει επίσημο έγγραφο τέτοιο, το οποίο να έχει κατατεθεί. Σας παρακαλώ πολύ! Το αμφισβητώ, κύριε Πρόεδρε, και πέραν αυτού στα πρακτικά ισχυρίζομαι …
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Θα σας απαντήσει ο Πρόεδρος.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : … ακριβώς αυτές τις προτάσεις που και σήμερα μεταφέρω. Θέλετε, όμως, να μιλήσουμε επί της προτάσεως-2 που εσείς αναφέρετε και θέλετε να διαβάσετε; Γίνατε αντιμνημονιακός και θα στηρίξετε μια τέτοια πρόταση; Τι εννοείτε δηλαδή; Πείτε το στον ελληνικό λαό.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Εγώ είπα ότι δεν μπορεί να γίνει μονομερής καταγγελία. Το αντίθετο καταλάβατε, κύριε Καμμένο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Εγώ σας λέω, λοιπόν, ότι εμείς μιλάμε για καταγγελία του χρέους. Ξεκάθαρα! Και το λέμε στο πρόγραμμά μας! Και δεν πρόκειται να συνεργαστούμε ούτε με εσάς ούτε με τον κ. Βενιζέλο ούτε με δυνάμεις που υπηρετούν το μνημόνιο.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Κύριε Πρόεδρε, μου επιτρέπετε μία κουβέντα μόνο;
ΚΑΡΟΛΟΣ ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ : Παρακαλώ, κύριε Βενιζέλο.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Ως προς τη μονομερή καταγγελία, εγώ για να κερδίσουμε χρόνο …
ΚΑΡΟΛΟΣ ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ : Θα υπάρξει απάντηση από τον κ. Μπίτσιο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ : Για τον Ελεύθερο Τύπο σας λέω «πλαστογραφία».
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ : Για τον Ελεύθερο Τύπο;

“Καβγάς” Βενιζέλου – Τσίπρα
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Εγώ θέλω να αναφερθώ σε ένα άλλο θέμα. Λέω για τη μονομερή καταγγελία, νομίζω ότι έχει μιλήσει με πολύ επιγραμματικό τρόπο ο κ. Αλαβάνος και παραπέμπω σε όσα έχει πει αυτός για το τι σημαίνει έξοδος από το μνημόνιο, άρα έξοδος από το ευρώ.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Είστε θαυμαστής των άρθρων του κ. Αλαβάνου, κύριε Βενιζέλε.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Είμαι επιμελής αναγνώστης του μέντορός σας.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Παρακαλώ να διαγραφεί από τα πρακτικά αυτή η φράση. Τι θα πει «μέντορός μου»;
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Καλά, δεν είναι κακό.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Όχι δεν είναι κακό, αλλά, με συγχωρείτε, αναφέρεστε διαρκώς σε ένα άρθρο. Τι θέλετε να πείτε με αυτό;
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Τίποτα.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Αν ταυτίζεστε με αυτό …
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Δεν ταυτίζομαι.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : …θα σας πρότεινα να κάνετε πρόταση δική σας και άποψή σας την αναγκαιότητα εξόδου της χώρας από το ευρώ. Αν ταυτίζεστε.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Με συγχωρείτε, να σας πω κάτι. Ο κ. Αλαβάνος είναι ο προκάτοχός σας.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Νομίζω ότι αυτή είναι καλύτερη διατύπωση. Κάνατε καλύτερη τη διατύπωση τώρα.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Φαντάζομαι ότι τον περιβάλλετε με τον αναγκαίο πολιτικό σεβασμό. Είναι αυτός που σας πρότεινε να καταλάβετε …
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Εσείς δεν περιβάλλετε με σεβασμό ούτε τον κ. Αλαβάνο, ούτε εμένα.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Εγώ περιβάλλω με σεβασμό όλους τους συνομιλητές μου.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Με θλίβει το γεγονός και θα τοποθετηθώ αργότερα. Όμως, έχει νόημα τώρα αυτή η συζήτηση; Είναι τηλεοπτικό debate αυτό που κάνουμε τώρα ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας;
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Μπορώ να μιλήσω. Είναι μια καταγραφή ιστορική.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ : Πολύ λυπάμαι πάντως.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ : Μπορείτε να λυπάστε όσο θέλετε. Να δείτε εγώ πόσο λυπάμαι γι’ αυτό που υφίσταται η χώρα.

 

Διαβάστε εδώ το πλήρες κείμενο των πρακτικών της αδιέξοδης σύσκεψης των κυρίων Σαμαρά, Τσίπρα, Βενιζέλου, Καμμένου και Κουβέλη υπό την προεδρία του Κάρολου Παπούλια που οδήγησε στην απόφαση να διενεργηθούν επαναληπτικές εκλογές
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ…

13:49: Καταφθάνει ο Πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνος Καμμένος. Με δηλώσεις του ανέφερε: “Κυβέρνηση εθνικής ενότητας δεν γίνεται με προβοκάτσιες και με κινήσεις του χθες”.

13:53: Καταφθάνουν στο Προεδρικό Μέγαρο οι Τσίπρας και Βενιζέλος, ο πρώτος με τα πόδια, ο δεύτερος με το αυτοκίνητο που τον άφησε στα σκαλιά του Μεγάρου.

13:55: Εισέρχεται ο Πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Φώτης Κουβέλης

13:56: Κατέφθασε ο Πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς

14:05: Εισέρχεται στην αίθουσα της σύσκεψης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας.

και μετά άρχισε το “παιχνίδι”…

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ